مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 11:402020-11-30سياسي

تغییر و تحول 40 ساله در روش های ترور/ از ترور «تن به تن» تا آدم کشی از راه دور


باید سیستم های اطلاعاتی و امنیتی کفشور به بررسی چگونگی و ابعاد ترور شهید فخری زاده بپردازند ولی آنچه بسیار اهمیت دارد اینکه شیوه های ترور در 40 سال گذشته متاثر از دو عامل یعنی پیشرفت تکنولوژی و خلاهای اطلاعاتی و امنیتی بوده و این مسئله در ترور اخیر به خوبی نشان داده شد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس- ترور یکی از ابزارهای همیشگی دشمنان انقلاب اسلامی در این 40سال گذشته بوده و دشمن تاکنون اکثر روش های مرسوم ترور را علیه شخصیت های مهم سیاسی،علمی و نظامی ما استفاده کرده است ولی با این حال تحول و تطور روش این ترورها در طول زمان، نکات شایان توجهی را نشان می دهد.

*شلیک مستقیم نفر به نفر شلیک مستقیم یکی از اولین روش های ترور شخصیت ها مخصوصا دهه های 60 و70 بود و گروهک منافقین از این شیوه در حذف بسیاری از شخصیت ها و حتی ترورهای روزانه خود استفاده می کرد.

شیوه ترور شهید لاجوردی برای مثال ترور شهید اسدالله لاجوردی به این شکل بود.

در نخستین روز آخرین ماه تابستان 1377، لاجوردی سوار بر مرکب راهوارش، دوچرخه، به سوی بازار بزرگ تهران رفت تا در حجره کوچکش مشغول کار شود.

نزدیک ظهر، دو تن از دوستان قدیمی به او سر زدند.

آقای فاضل و شهید رییس اسماعیلی، در لحظه شهادت لاجوردی در آنجا حضور داشتند و آقای رییس اسماعیلی، معاون سابق طرح و برنامه ی وزارت دادگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر و تحول 40 ساله در روش های ترور/ از ترور «تن به تن» تا آدم کشی از راه دور

تغییر و تحول 40 ساله در روش های ترور/ از ترور «تن به تن» تا آدم کشی از راه دور