مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 11:202020-11-30بين الملل

درخواست سفیران حقوق بشر از عربستان برای آزادی فعالان زن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید در بیانیه سفیران حقوق بشر در انگلیس، هلند، آلمان، سوئد، استونی، - هفت سفیر حقوق بشر اروپایی در بیانیه ای از عربستان سعودی به دلیل ادامه بازداشت حداقل 5 فعال حقوق زنان به شدت انتقاد کردند و خواستار آزادی آن ها شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید در بیانیه سفیران حقوق بشر در انگلیس، هلند، آلمان، سوئد، استونی، لوکزامبورگ و فنلاند آمده است: ما از ادامه بازداشت حداقل پنج فعال حقوق زنان در عربستان سعودی بسیار نگران هستیم.

ما ابراز تأسف می کنیم که پرونده های لجین الهذلول و سمر بدوی اکنون به دادگاه کیفری ویژه تروریسم و امنیت ملی ارجاع شده است.

سفیران اروپایی تأکید کردند که فعالیت صلح آمیز و دفاع از حقوق زنان جرم نیست.

مدافعان حقوق بشر می توانند شریک جدی دولت ها در رفع نگرانی های جامعه باشند.

این سفیران افزودند: ما با پیوستن به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد وگزارشگران ویژه و نهاد های مبتنی برمعاهدات مجدداً بر آزادی تمام زندانیان سیاسی از جمله فعالان زن تاکید می کنیم.

روز پنجشنبه گذشته، دفتر امور خاور نزدیک آمریکا از گزارش ارجاع پرونده هذلول و سمر به دادگاه ویژه تروریسم ابراز نگرانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سفیران حقوق بشر از عربستان برای آزادی فعالان زن

درخواست سفیران حقوق بشر از عربستان برای آزادی فعالان زن