مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 11:002020-11-30پزشكي

مهم ترین عامل بروز سرطان ریه/وضعیت شیوع در زنان و مردان


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان ریه را جزو شایع ترین سرطان ها در جهان و مصرف دخانیات را مهم ترین عامل بروز آن دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عدنان خسروی، گفت: شایع ترین علت ایجاد سرطان ریه مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود دخانیات است.

رییس بخش آنکولوژی بیمارستان مسیح دانشوری، افزود: مصرف دخانیات از جمله سیگار، قلیان، تنباکو و تریاک مهم ترین عامل در بروز سرطان ریه محسوب می شود.

به گفته این فوق تخصص آنکولوژی، آزبست یا پنبه نسوز و آلودگی هوا از دیگر علل ایجاد سرطان ریه هستند.

پنبه نسوز یا آزبست در پشم شیشه، سیمان و سقف های سیمانی، لنت ترمز و لوله های انتقال آب و فاضلاب وجود دارد و می تواند انواع مختلفی از بیماری های ریه از جمله سرطان ریه را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با آزبست در تماس هستند نظیر شاغلان در معدن، کارخانه های نساجی، مکان هایی که از عایق استفاده می شود و کارخانه های کشتی سازی در معرض خطر ابتلاء به سرطان ریه قرار دارند.

میزان شیوع سرطان ریه در ایران و جهان رییس بخش آنکولوژی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به میزان شیوع سرطان ریه در جهان، گفت: بر اساس آمار جهانی سرطان ریه جزو شایع ترین سرطان ها در مردان است و همچنین در زنان سومین یا چهارمین سرطان شایع محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین عامل بروز سرطان ریه/وضعیت شیوع در زنان و مردان

مهم ترین عامل بروز سرطان ریه/وضعیت شیوع در زنان و مردان