مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 10:252020-11-30اقتصادي

منشأ بوی بد تهران چیست؟/ ترکیب گوگرد با رطوبت، تهران را بد بو کرد


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی علت بد بو شدن پایتخت در یکی از روزهای بارانی اخیر را ترکیب گاز گوگرد دی اکساید با رطوبت هوا عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر علی بیت اللهی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، اظهار داشت: در تحقیق مفصلی که در سال های 1397 و 1398 بر روی بوی بد تهران انجام دادم، مشخص شد که دو پارامتر، با بوی بد تهران مرتبط هستند: یکی گاز so2 و دیگری رطوبت هوا.

وی افزود: رطوبت هوا بدون افزایش تراکم گاز گوگرد دی اکساید، عملاً نقشی در ایجاد و پخش بوی بد و نامطبوع تهران ندارد؛ اما ترکیب گاز so2 با آب یا همان رطوبت هوا، منجر به تشکیل اسیدهای گوگردی با قدرت تجزیه کنندگی مواد آلی، فاضلابی و … موجود در چاه ها و شبکه های فاضلابی می شود که پس از این فعل و انفعالات شیمیایی، بوی بد را به صورت گسترده و نه نقطه ای در فضای تهران احساس می کنیم.

عضو هیئت عملی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مکانیسم پخش همگن بوی بد تهران به این صورت است که ابتدا به صورت تصادفی و حادثه ای میزان گاز so2 که از سوی ایستگاه های سنجش کیفیت هوای تهران به طور پیوسته ثبت می شود، به طور غیر منتظره ای گاه تا 4 تا 10 برابر مقدار زمینه و عادی خود، افزایش جهشی می یابد، وی تأکید کرد: با این حال، بوی بد همزمان با افزایش ناگهانی so2 ایجاد و احساس نمی شود؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشأ بوی بد تهران چیست؟/ ترکیب گوگرد با رطوبت، تهران را بد بو کرد

منشأ بوی بد تهران چیست؟/ ترکیب گوگرد با رطوبت، تهران را بد بو کرد