مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 09:552020-11-30اقتصادي

تعطیلی 84 درصد واحدهای لبنی در کرمانشاه/ ظرفیت تولید شیر خشک هست، اما اراده نه!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، رییس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه واحدهای دامداری بسیاری احداث شده است اما شاهد این هستیم که واحدهای لبنی استان رو به تعطیلی رفته است، اظهار داشت: این روند، موجب شده تا شیرهای تولیدی استان کرمانشاه به شرکت های دیگری چون کاله فروخته شوند و یا برای ورود به موضوع صنایع تبدیلی بستنی و یا شیر خشک به استان های دیگری ارسال شوند، حال آن که در استان کرمانشاه ظرفیت احداث یک واحد تولید شیرخشک وجود دارد.

استان کرمانشاه از گذشته های دور، در عرصه کشاورزی و دامپروری مطرح بوده است و در این بین، صنعت دامپروری از جمله صنایع مهمی است که ارزش افزوده زیادی می تواند به همراه داشته باشد.

ارزش افزوده ای که هم برای استان هم برای سرمایه گذاران این عرصه مناسب خواهد بود اما به راستی در استان های غربی کشورمان که به لحاظ شرایط آب و هوایی و منطقه ای، هم امکان تولید علوفه و هم امکان تولید شیر و صادرات محصولات لبنی از مرزهای غربی را دارند.

تا چه حد در این عرصه موفق عمل کرده اند؟ گرانی نهاده های دامی، واردات کره، گران شدن شیر خام، تعطیلی واحدهای دامداری، نبود صنایع تبدیلی، بی توجهی به برندسازی محصولات لبنی استان، رشد قارچ گونه واحدهای سنتی لبنی در استان و مسائلی از این دست، همه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی 84 درصد واحدهای لبنی در کرمانشاه/ ظرفیت تولید شیر خشک هست، اما اراده نه!

تعطیلی 84 درصد واحدهای لبنی در کرمانشاه/ ظرفیت تولید شیر خشک هست، اما اراده نه!