مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 09:352020-11-30پزشكي

کرونا شناسایی مبتلایان به اچ آی وی را کاهش داده است/شناسایی سالانه 50 نفر در مشهد


کارشناس مسئول برنامه پیشگری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «بیماری کرونا بر شناسایی افراد مبتلا بر اچ آی وی اثرات منفی گذاشته است»، - ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول برنامه پیشگری از اچ آی وی و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماری کرونا بر شناسایی افراد مبتلا بر اچ آی وی اثرات منفی گذاشته است ، گفت: در گذشته در سال حدود 50 نفر در مشهد را شناسایی می کردیم اما در 6 ماهه نخست امسال 12 نفر را شناسایی کرده ایم.

علی حسین پور در گفت وگو با ایسنا در خصوص بیماری ایدز و سیستم های حمایتی از بیماران و آموزش های مربوط به آن در جامعه اظهار کرد: اچ آی وی مخفف ویروس نقص ایمنی انسانی و عامل بیماری ایدز است.

همانطور که از اسم آن برمی آید این ویروس فقط از انسان قابل انتقال بوده و از حیوان به انسان قابل انتقال نیست.

این بیماری برای اولین بار در امریکا در سال 1980 در افرادی که عفونت های پیشرفته و قارچی داشتند دیده شد و در این افراد بیماری به تدریج شدیدتر شده و افراد دچار مرگ شدند.

وی افزود: از آنجایی که این بیماری بیشتر در افرادی که روابط جنسی نامتعارف و همجنس باز بودند دیده شد تصور بر این بود که این بیماری مختص به این افراد است، اما بعدها این بیماری در سایر افراد از جمله مصرف کنندگان مواد و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا شناسایی مبتلایان به اچ آی وی را کاهش داده است/شناسایی سالانه 50 نفر در مشهد

کرونا شناسایی مبتلایان به اچ آی وی را کاهش داده است/شناسایی سالانه 50 نفر در مشهد