مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 09:352020-11-30پزشكي

نهمین سمینار سلامت زنان 11 و 12 آذر در شیراز برگزار می شود


رییس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نهمین سمینار بین المللی سلامت زنان به میزبانی شیراز روزهای 12 و 13 آذرماه به صورت مجازی برگزار می شود.

- دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت وگو با ایسنا افزود: این سمینار که از 9 سال پیش آغاز شده، تلاش کرده تا به موضوع سلامت زنان به عنوان یک اولویت بپردازد، چرا که زنان در مقایسه با مردان از بحران های متفاوتی رنج می برند، به همین دلیل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لنکرانی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، بخش مهمی از این سمینار به آثار کووید 19 بر سلامت زنان و بخشی هم به موضوع بیماریهای اسکلتی و عضلانی زنان اختصاص داده شده است.

او خاطرنشان کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد که درگیری کرونا در جوامع مختلف بین زنان و مردان تفاوتی چندانی ندارد.

مرگ و میر در مردان در مجموع بیشتر بوده اما در برخی از گروههای سنی مرگ و میرها در زنان در بعضی از کشورها مانند جنوب شرقی آسیا تمرکز بیشتری داشته است.

به گفته لنکرانی، در ایران از حدود 40 سال به بالا تمرکز مرگ و میر در مردان بیشتر و در کمتر از این گروه سنی تفاوتی بین زن و مرد نبوده است.

او اضافه کرد: بحث بیماری کووید 19 تنها موضوع بیماری و بستری نیست بلکه زندگی انسان ها را در کل جهان تحت تاثیر قرار داده و آثار آن در زنان مقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهمین سمینار سلامت زنان 11 و 12 آذر در شیراز برگزار می شود

نهمین سمینار سلامت زنان 11 و 12 آذر در شیراز برگزار می شود