مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 08:252020-11-30پزشكي

طرز تهیه پلو مکزیکی


پلو مکزیکی یکی از غذا های معروف کشور مکزیک است اگر بخواهیم یک غذای خوشمزه و پر ادویه که به ذائقه ما ایرانی ها نزدیک است معرفی کنیم قطعا آن پلو مکزیکی است.

- ابتدا پیاز را شسته و نگینی خرد کرده و داخل تابه با مقداری روغن تفت بدهید تا سبک شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز ها زده تا خوش رنگ شوند سپس سیر را رنده یا پوره کنید و با پیاز مقداری تفت بدهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم : اضافه کردن فلفل و نخود فلفل دلمه ها را که بهتر است از رنگی انتخاب کنید خرد کنید و به پیاز و سیر اضافه کرده سپس نخود فرنگی را که از قبل با مقداری نمک پخته شده ( می توانید از نخود فرنگی کنسروی نیز استفاده کنید که در اون صورت نیازی به پختن ندارد) به مخلوط مون اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم : آماده سازی مواد گوجه فرنگی ها را به کمک غذاساز و یا اگر در دسترس نداشتید با استفاده از رنده پوره کنید و به مخلوط مون اضافه کنید و در آخر سینه مرغ یا فیله مرغ را مکعبی برش بزنید و اضافه کنید تا آب گوجه کشیده شود و در انتها تمامی ادویه ها و فلفل ها را به همراه گشنیز اضافه و کمی که تفت خورد از روی حرارت برمیداریم.

مرحله چهارم : دم گذاشتن پلو مکزیکی برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید حتما یادتان باشد که به برنج نمک بزنید زیرا نزدن نمک باعث می شود برنج نرم و خمیر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه پلو مکزیکی

طرز تهیه پلو مکزیکی