مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 08:152020-11-30پزشكي

تاثیر چاقی بر حملات میگرنی بیشتر در کودکان


نتایج یک مطالعه آینده نگر نشان می دهد که در میان کودکان و نوجوانان مبتلا به میگرن، اضافه وزن با تعداد بیشتری از حملات میگرن و علائم اضطراب جدایی (واکنش اضطرابی در کودکی که از مادر خود جدا می شود) مرتبط است.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج یک مطالعه آینده نگر نشان می دهد که در میان کودکان و نوجوانان مبتلا به میگرن، اضافه وزن با تعداد بیشتری از حملات میگرن و علائم اضطراب جدایی (واکنش اضطرابی در کودکی که از مادر خود جدا می شود) مرتبط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازای جی ام سی، میگرن و چاقی از موارد شایع بین جمعیت کودکان است، زیرا مطالعات همه گیری شناختی (اپیدمیولوژیکی) نشان داده است که شیوع میگرن از سه درصد تا هشت درصد در کودکان سنین پیش دبستانی نسبت به 23 درصد در بزرگسالان است.

به گفته محققان چاقی و میگرن بیماری های چندعاملی هستند که تحت تاثیر عوامل ژنتیکی، محیطی و روانی قرار دارند و باکیفیت پایین زندگی، هزینه های بالای مراقبت های بهداشتی و افزایش خطر ابتلا به اختلالات روان شناختی همراه هستند.

شواهد قبلی اثر مفیدی از کاهش وزن برشدت سردرد را نشان داده اند درحالی که مطالعات بیشتر، ارتباط اضافه وزن و تبدیل میگرن عارضی به میگرن مزمن را اثبات کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر چاقی بر حملات میگرنی بیشتر در کودکان

تاثیر چاقی بر حملات میگرنی بیشتر در کودکان