مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:552020-11-30اقتصادي

چند درصد دوشغله ها مسافرکشی می کنند؟


برخلاف آنچه به نظر می رسد بیشتر شاغلان برای تامین معاش و جبران هزینه های زندگی خود به مسافرکشی روی می آورند، گزارشها نشان می دهد که سال گذشته درصد بسیار کمی از افراد دو شغله در این بخش به عنوان شغل دوم فعالیت داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه مشکلات معیشتی و اقتصادی و تلاش برای جبران کسری درآمد و تامین هزینه های زندگی، بسیاری از افراد را به داشتن شغل دوم واداشته است.

از نگاه کارشناسان، پایین بودن حقوق و دستمزد در شغلی اصلی و نگرانی از به خطر افتادن امنیت شغلی و معیشتی، باعث شده که افراد به فکر داشتن شغل دوم یا بیشتر بیفتند و این مساله به انگیزه ای برای کسب درآمد بیشتر با پرداختن به شغل دوم تبدیل شده است.

اگرچه پدیده دو شغله یا چند شغله بودن افراد می تواند در بهبود وضع معیشت خانوارها اثرگذار باشد اما نباید از نظر دور داشت که این مساله می تواند بر سلامت جسمی و روانی افراد، میزان بهره وری و حضور فرد در خانه و ارتباط با اعضای خانواده تاثیرگذار باشد.

فعالان حوزه کار می گویند بسیاری از افراد برای امرار معاش و جبران هزینه های معیشت و اجاره بها به شغل دوم روی می آورند ولی با این کار عملا فرصت اشتغال بسیاری از جویندگان کار را اشغال می کنند و تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار را از بین می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند درصد دوشغله ها مسافرکشی می کنند؟

چند درصد دوشغله ها مسافرکشی می کنند؟