مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:302020-11-30پزشكي

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان مالاریا


سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: همه گیری بیماری کووید-19 و کاهش دسترسی به درمانهای موثر ضد مالاریا می تواند با افزایش 100 هزار موردی مرگ بر اثر مالاریا در سال همراه باشد.

- سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: همه گیری بیماری کووید-19 و کاهش دسترسی به درمانهای موثر ضد مالاریا می تواند با افزایش 100 هزار موردی مرگ بر اثر مالاریا در سال همراه باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: شیوع کروناویروس موجب اختلال در روند دسترسی افراد به درمان های موثر بیماری مالاریا شده که می تواند در سال جاری به مرگ حدود 100 هزار نفر دیگر در منطقه آفریقای سیاه منجر شود.

در گزارش این سازمان آمده است: بسیاری از کشورها اعلام کرده اند همه گیری بیماری کووید-19 موجب بروز اختلالات جزیی در روند درمان بیماری مالاریا شده است.

بررسی مدل ها نشان می دهد کاهش دسترسی به روش های درمانی موثر می تواند به میزان 10 درصد می تواند با مرگ 19 هزار نفر دیگر در منطقه آفریقای سیاه همراه باشد و درصورتی که این رقم به 50 درصد افزایش پیدا کند حدود 100 هزار نفر دیگر تا پایان سال 2020 در این منطقه بر اثر بیماری مالاریا جان خود را از دست می دهند.

دکتر ماتشیدیسو موئتی - رییس منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا – گفت: آفریقا به جهان نشان داده که اگر در کنار یکدیگر همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان مالاریا

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان مالاریا