مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:252020-11-30بين الملل

تنش در روابط پکن-کانبرا به اوج خود رسید/ موریسون خواستار عذرخواهی چین شد


افشای جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان و اقدام یک دیپلمات چینی در انتشار تصویری در این رابطه موجب اوج گیری تنش ها میان کانبرا و پکن شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اقدام یک دیپلمات چینی در انتشار تصویری از یک نظامی استرالیایی که چاقویی را در زیر گلوی یک کودک افغانستانی قرار داده با واکنش تند استرالیا مواجه شد به طوری که اسکات موریسون نخست وزیر این کشور خواستار معذرت خواهی پکن شد.

در همین رابطه نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه از دولت چین خواست تا برای آنچه انتشار تصاویر جعلی از اقدامات نظامیان استرالیایی در افغانستان خواند، عذرخواهی کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح امروز در صفحه توییتر خود، تصویری از یک نظامی استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را بر روی گلوی یک کودک افغان قرار داده بود و در توضیحات عکس به طعنه نوشته شده بود: نترسید، ما آمده ایم که برای شما صلح به همراه آوریم .

در ماه گذشته گزارشی در خصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا صادر شد که در آن تأکید شده، قتل مردم افغانستان برای نظامیان استرالیایی یک امر عادی بوده است.

در این گزارش آمده شواهدی موجود است که نشان می دهد 19 نظامی استرالیایی در قتل و کشتار 39 زندانی و غیرنظامی غیرمسلح افغان نقش داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش در روابط پکن-کانبرا به اوج خود رسید/ موریسون خواستار عذرخواهی چین شد

تنش در روابط پکن-کانبرا به اوج خود رسید/ موریسون خواستار عذرخواهی چین شد