مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:202020-11-30اقتصادي

افزایش چهار سانتی متری تراز دریاچه ارومیه


رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه از ا فزایش چهار سانتی متری تراز این دریاچه طی 20 روز گذشته خبر داد.

- رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تراز دریاچه در حال حاضر به یک هزار و 271 متر و 22 سانتی متر رسیده، گفت: این میزان نسبت به 20 روز گذشته، چهار سانتی متر بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، فرهاد سرخوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم اکنون به 2 هزار و 767 کیلومتر مربع رسیده، اظهار داشت: میزان آب دریاچه نیز به بیش از سه میلیارد و 210 میلیون مترمکعب برآورد می شود.

وی با اعلام اینکه دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است و با اتمام فصل گرما و آغاز بارش ها، تراز آن افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: هرچند طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده ولی اقدامات ستاد احیا نظیر لایروبی و آبیاری مدرن در کاهش مصرف آب و تثبیت دریاچه ارومیه، نگین آبی آذربایجان را نجات داده است.

رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن طی هفته های آتی خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چهار سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

افزایش چهار سانتی متری تراز دریاچه ارومیه