مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-30اقتصادي

«زیتون کرمانشاه» به نام رودبار صادر می شود/ جای خالی برندسازی «طلای سبز» در استان


خبرگزاری فارس، کرمانشاه - شکیبا کولیوند: طلای سبز کرمانشاه در حالی توسط شمالی ها پیش خرید می شود که در بازارهای فروش، نامی از این استان نیست و گویی باز هم باید جای خالی برندسازی، صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری موجب شود که زحمات بر دوش باغداران کرمانشاهی باشد و نام و کام ها برای دیگران! اواخر سال 1395 بود که رییس وقت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 80 درصد زیتون تولیدی در استان کرمانشاه خام فروشی می شود و تنها یک واحد فرآوری زیتون در استان داریم، اگر امکان فرآوری فراهم شود، 5 برابر ارزش افزوده و سودآوری خواهد داشت.

خسرو شهبازی با بیان اینکه امسال قریب به 2 هزار 526 تن زیتون در باغات استان کرمانشاه تولید شد و از این میزان 2 هزار 72 تن برای کنسروگیری به خارج از استان حمل شد، گفت: بالغ بر90 تن زیتون خام در استان فرآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در باغات شهرستان های کرمانشاه، قصرشیرین، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، دالاهو، گیلانغرب و ثلاث باباجانی تولید زیتون داریم، کرمانشاه را از مناطق مستعد تولید محصول زیتون دانست و افزود: کشت زیتون در استان سابقه هزار ساله دارد.

* پیش بینی برداشت 2500 تن زیتون از باغات استان کرمانشاه تابستان سال جاری بود که رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد که امسال 2 هزار 500 تن زیتون ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زیتون کرمانشاه» به نام رودبار صادر می شود/ جای خالی برندسازی «طلای سبز» در استان

«زیتون کرمانشاه» به نام رودبار صادر می شود/ جای خالی برندسازی «طلای سبز» در استان