مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-30اقتصادي

چند قدم تا ثبت جهانی «هگمتانه» و «منظر تاریخی همدان»؟!


همدان؛ ترکیب سایت باستانی تپه هگمتانه، بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی مفهوم تازه ای به نام منظر تاریخی است که برای نخستین بار میراث فرهنگی به دنبال ثبت جهانی آن به نام همدان است، کاندیدایی که در کشور رقیب ندارد و برای یونسکو موضوعی جذاب محسوب می شود.

اما زیر آسمان شهر آنگونه که انتظار می رود از همراهی خبری نیست و این را می توان از مصوبات صادر شده شورای شهر برای ساخت و سازهای احتمالی در بافت تاریخی همدان به خوبی دریافت.

به این دلیل بارها مسئولان کشوری به همدان سفر کردند اما در هیچ یک از بازدیدها خبری از خبرنگاران نبود، حالا هم در جدیدترین اتفاق در روزهای اخیر، شنیده ها حاکی از آن است که معاون میراث فرهنگی وزارتخانه برای بررسی شرایط موجود و پیگیری روند کار در پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی بار دیگر راهی همدان شده است.

در این سفر که در روزهای اخیر رقم خورده است باز هم در غیبت رسانه ای ها اتفاق افتاد گویا دیداری بین طالبیان و مسئولان استانی نیز انجام شده است.

پرونده پیگیری ثبت جهانی منظر تاریخی همدان در حالی پیش می رود که به نظر می رسد بیشتر امور مربوط به آن  توسط میراث فرهنگی استان برنامه ریزی و اجرا می شود؛ این در حالی است که باور کارشناسان و برنامه ریزان این حوزه بر آن است که به سرانجام رسیدن ثبت جهانی همدان همت همگانی مدیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند قدم تا ثبت جهانی «هگمتانه» و «منظر تاریخی همدان»؟!

چند قدم تا ثبت جهانی «هگمتانه» و «منظر تاریخی همدان»؟!