مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-30اقتصادي

دکتر مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید


عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با ماکروفر ویروس زدایی کنیم.

دکتر مسعود مردانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: احتمال آلودگی ظروف غذاهای بیرون بر به ویروس کرونا به این دلیل است که از زمان تهیه، بسته بندی، توزیع و رسیدن به دست مشتری باید یک چرخه چند نفره را طی کند اگر فقط یک نفر در این چرخه مبتلا به کرونا باشد دیگران را نیز مبتلا می کند.

کاربران دستگاه های رایانه ای مراقب آلودگی باشند وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کیبوردهای رایانه که مورد استفاده مشترک کارکنان یک مجموعه قرار می گیرد آیا می تواند سبب انتقال بیماری شود نیز گفت: در صورت استفاده یک فرد مبتلا به کرونا از کیبورد رایانه آلودگی کیبورد 100 درصد است و دیگر استفاده کنندگان باید مراقب سلامتی خود باشند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه کاربران دستگاه های رایانه ای باید در طول زمان استفاده از رایانه از زدن دست ها بصورت خود جداً خودداری کنند، تصریح کرد: به رغم اینکه در مطالعات جدید مشخص شده که انتقال کرونا از سطوح به انسان کمرنگ است اما انتقال بیماری نیز دور از انتظار نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید

دکتر مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید