مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:002020-11-30پزشكي

خطرات حمام برای بیماران کرونایی


یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی، گفت: این بیماران باید تا حد امکان از رفتن به حمام خودداری کنند.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیماران کرونایی به چند دسته تقسیم بندی می شوند، گفت: متناسب با وضعیت هر دسته، شرایط حمام رفتن بیماران متفاوت است، اما در مجموع حمام رفتن برای این بیماران توصیه نمی شود و برای بیماران با حال نامساعد و متوسط ممنوع است.

جانبخش افزود: بیمارانی که بستری بوده و یا اکسیژن تراپی می شوند به هیچ عنوان نباید استحمام کنند و بهتر است برای نظافت این بیماران از دستمال مرطوب استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص خطرات حمام رفتن برای بیماران کرونایی گفت: در حمام و زیر دوش سطح اکسیژن خون پایین می آید و بیماران کرونایی بویژه بیماران بدخیم با کمبود اکسیژن به خودی خود مواجه هستند و در همین راستا حمام رفتن می تواند این کمبود اکسیژن راتشدید کرده و حال این بیماران وخیم تر شود.

وی افزود: بیمارانی هم که در منزل بستری هستند اما حال نامساعد دارند، به هیچ عنوان نباید حمام بروند.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: دسته ای از بیماران که حال مساعد داشته و علائم جزیی دارند هم ترجیحا نباید حمام بروند، اما درصورتی که اصرار بر ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات حمام برای بیماران کرونایی

خطرات حمام برای بیماران کرونایی