مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 06:552020-11-30پزشكي

روایت فارس از وضعیت بیماری ایدز در کردستان/ علت ها و راهکارهای کاهش شیوع HIV


«ایدز» یکی از شایع ترین بیماری های امروزی است که عدم آگاهی مردم از تشخیص و کنترل آن وگاها کتمان و خودداری از مراجعه برای آزمایش، موجب شیوع بیشتر در جامعه می شود.

- خبرگزاری فارس/سنندج؛ صمدنیا، در دنیای پیشرفته امروزی ویروس های کوچک قاتلان بزرگ شده اند، از ویروس HIV که مدت ها قبل، اخبار تمام رسانه ها بود تا به اکنون که ویروس کرونا در تمامی رسانه های دنیا مورد بحث است.

اما متاسفانه در سال های اخیر خطرات بیماری ایدز به فراموشی سپرده شده است چه بسا بسیاری از افراد به دلیل بی اطلاعی از بیماری خود منجر به شیوع بیشتر آن در جامعه می شوند و علاوه بر صدمه های جسمی که موجب پایین آمدن سطح ایمنی بدن و گاهی اوقات منجر به مرگ می شود آثار روحی و روانی این بیماری در افراد نیز بسیار حائز اهمیت است.

روز جهانی ایدز فرصتی برای مرور چالش های این ویروس پرخطر و راهکار پیشگیری از شیوع این بیماری است، که بر آن شدیم از دیدگاه افراد مبتلا به این بیماری و کارشناسان به این موضوع در استان کردستان بپردازیم.

خانواده ام مرا طرد کردند لیلا یک شهروند سنندجی 37 ساله دارای 2 فرزند است، بدون اعلام هویتی اش رضایت داد که با ما مصاحبه کند، می گوید؛ وقتی متوجه شدم آلوده هستم احساس کردم چند ثانیه قلبم از تپش ایستاد، فکر کردم زندگی برای من دیگر تمام شده است، در آن لحظه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فارس از وضعیت بیماری ایدز در کردستان/ علت ها و راهکارهای کاهش شیوع HIV

روایت فارس از وضعیت بیماری ایدز در کردستان/ علت ها و راهکارهای کاهش شیوع HIV