مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 19:452020-11-29اقتصادي

10 میلیون تن نهاده دامی با ارز دولتی بلاتکلیف است


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: حدود 10 میلیون تن نهاده دامی با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده اما در اختیار تولیدکننده قرار نگرفته است.

- علیرضا عباسی با بیان اینکه تامین غذای کافی برای مردم یکی از وظایف دولت هاست، گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه این وظیفه بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است تا سبد غذایی ایمن را برای استفاده مردم تعریف کنند.

وی تصریح کرد: در این سبد غذایی مقدار کالری حدود 3039 کیلو کالری می باشد که باید از 1773 گرم ماده غذایی شامل 85 درصد منبع گیاهی و 15 درصد منبع حیوانی تامین شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: نهاده دامی در داخل کشور وجود دارد، حدود 10 میلیون تن نهاده دامی با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شود، ولی متأسفانه این نهاده در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد و مصرف کننده هم از این ناهماهنگی سود نمی برد.

وی ادامه داد: کیمسیون کشاورزی مجلس تاکنون جلسات متعددی با دستگاههای متولی (گمرک، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی) برگزار کرده است و علی رغم وجود قانونی به نام قانون تمرکز_وظایف که تمام وظایف مربوطه را در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی می داند، متأسفانه آقای رییس جمهور مانع اجرایی شدن این قانون شدند و به همین علت شاهد دوگانگی ها و ناهماهنگی ها در این حوزه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 میلیون تن نهاده دامی با ارز دولتی بلاتکلیف است

10 میلیون تن نهاده دامی با ارز دولتی بلاتکلیف است