مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 13:552020-11-29سياسي

روابط و دیپلماسی فرهنگی ایران و اتیوپی بررسی شد


وبینار روابط و دیپلماسی فرهنگی ایران و اتیوپی با هدف بررسی تاریخچه روابط میان ایران و اتیوپی و رویکردهای دیپلماسی فرهنگی میان دو ملت برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی، انجمن ایرانی مطالعات منطقه ای و انجمن علمی برنامه ریزی روابط فرهنگی اجتماعی، وبینار روابط و دیپلماسی فرهنگی ایران و اتیوپی برگزار شد.

در این وبینار آقایان خاکپور، سفیر سابق ایران در اتیوپی و یوناس آشین استادیار دانشگاه آدیس آبابا و بینه گبرو استادیار دانشگاه آداما از اتیوپی حضور داشتند.

در آغاز این نشست، عرب احمدی، استاد دانشگاه و دبیر نشست توضیحاتی در خصوص اهداف برگزاری آن ارائه و تاکید کرد: اینگونه وبینارها زمینه های مناسبی را برای تبادل نظر و دیدگاه های متخصصان و صاحب نظران در حوزه دیپلماسی فرهنگی فراهم خواهد کرد تا در راستای آن افق آینده روابط فرهنگی بین کشورها ترسیم گردد.

در ابتدا سخنرانان به تاریخچه روابط میان ایران و اتیوپی پرداختند و سپس رویکردهای دیپلماسی فرهنگی میان دو ملت مورد مداقه و بحث قرار گرفت.

در ادامه خلاصه ای از متن سخنرانی های نشست می آید: اتیوپی از معدود کشورهای قاره آفریقا است که پیشینه مناسبات آن با ایران به هزاران سال قبل و به زمان سلطنت کمبوجیه (522-529 ق.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط و دیپلماسی فرهنگی ایران و اتیوپی بررسی شد

روابط و دیپلماسی فرهنگی ایران و اتیوپی بررسی شد