مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 13:252020-11-29بين الملل

حمایت موریتانی از جبهه پولیساریو در مقابل مغرب


حزب حاکم موریتانی با تأکید بر اینکه این کشور جمهوری صحرای عربی را به رسمیت می شناسد، دخالت مغرب در منطقه حایل در مرز موریتانی را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حمدو عبدالمالک نماینده حزب الاتحاد من أجل الجمهوریه حاکم موریتانی در فرانسه گفت که ارتش مغرب اقدامات تحریک آمیزی علیه موریتانی در منطقه حایل انجام داده است.

عبدالمالک در مصاحبه با شبکه فرانس 24 ، با اشاره به اقدامات تحریک آمیز مغرب علیه موریتانی گفت که با این حال موریتانی دست به اقدام خطرناکی علیه ارتش مغرب نزد.

وی ادعاهای مغرب مبنی بر اینکه عملیات ارتش برای پاکسازی این منطقه از عناصر تروریستی انجام شد، تکذیب کرد و گفت که در منطقه حائل چیزی وجود ندارد که مغرب برای پاکسازی آن اقدام کند بلکه سازمان ملل به تنهایی مسئول مقابله با هر گونه رفتارهای غیرقانونی است.

عبدالمالک همچنین گفت که موریتانی کشور امنی است و جولانگاه گروه های تروریستی نیست.

به نوشته روزنامه الشروق الجزائر، عبدالمالک همچنین درباره روابط موریتانی با الجزائر نیز تصریح کرد که روابط دو طرف قوی، راهبردی و ریشه دار است.

او افزود که موریتانی، جمهوری عربی صحرا را به رسمیت می شناسد و روابط ما با آن قوی است و در خصوص قضیه صحرای غربی نمی توان موریتانی را در جبهه مغرب فرض کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت موریتانی از جبهه پولیساریو در مقابل مغرب

حمایت موریتانی از جبهه پولیساریو در مقابل مغرب