مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:402020-11-29اقتصادي

دارا دوم هم چنان در ضرر


صندوق پالایش دارا دوم یا پالایش یکم علی رغم ورود به سبد دارایی افراد و سهام داران، هنوز قابلیت معامله پیدا نکرده است.

- ، صندوق های قابل معامله یا ETF ها در بورس یکی از روش های سرمایه گذاری هستند که افراد با توان و سواد مالی مختلف می توانند از سهام این صندوق ها در سبد سرمایه گذاری خود داشته باشند.

این صندوق ها که پس از تشکیل وارد بورس می شوند، مانند سایر نمادها، سهام آنها در بورس معامله شده و کارکرد آنها شبیه صندوق سرمایه گذاری مشترک است؛ البته تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند.

برخی این صندوق ها را به عنوان نماد اصلی در سبد خود قرار می دهند و برخی دیگر نیز، مقدار کمی از آن را خریداری و نگهداری می کنند.

داراهای دولت در سال 99 چگونه متولد شدند؟ دولت نیز در سال 99 و با توجه به ورود افراد بیشتر به بورس، از این موقعیت برای کسب درآمد و واگذاری شرکت های دولتی استفاده کرده و تا کنون سهام دو صندوق ETF با عنوان دارا یکم و دارا دوم و یا پالایش یکم را به مردم فروخته است.

اما در همین مدت، اتفاقات عجیب و غریبی پیرامون این صندوق ها رخ داده است که بسیاری از فعالین بازار، دارا دوم را مقصر ریزش 45 درصدی بازار در 3 ماه گذشته می دانند.

اختلافات وزرای اقتصاد و نفت در ماجرای عرضه دارا دوم و منتفی شدن عرضه آن در مردادماه سبب، ورود بازار به وضعیت اصلاحی شد که ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارا دوم هم چنان در ضرر

دارا دوم هم چنان در ضرر