مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:352020-11-29اقتصادي

رشد 80 درصدی صدور پروانه های حد مجاز آلاینده محصولات کشاورزی در ایلام


مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: صدور پروانه های حد مجاز آلاینده ها برای محصولات کشاورزی به ویژه صیفی جات در این استان 80 درصد افزایش یافته است.

- مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: صدور پروانه های حد مجاز آلاینده ها برای محصولات کشاورزی به ویژه صیفی جات در این استان 80 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از سال 98 تا کنون موفق به صدور 2 پروانه حد مجاز و 5 پروانه جهت صدور در دست اقدام در محصولات صیفی( سیب زمینی، خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی و پیاز) شده ایم و این از استقبال پر رنگ مزرعه داران ایلامی برای تولید و عرضه محصولات ارگانیک حکایت دارد.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: صدور این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات است.

   وی ادامه داد: با توجه به نمونه برداری ها و آزمایش های انجام شده بر روی این محصولات و تایید کیفیت آنها علاوه بر اینکه در داخل کشور فروش قابل توجهی دارند به کشورهای همسایه نیز صادر می شوند.

همتی تصریح کرد: 223 واحد تولیدی زیر پوشش اداره استاندارد در استان ایلام وجود دارد که 123 واحد آن فعال و 110 فعال راکد و غیر فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 80 درصدی صدور پروانه های حد مجاز آلاینده محصولات کشاورزی در ایلام

رشد 80 درصدی صدور پروانه های حد مجاز آلاینده محصولات کشاورزی در ایلام