مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:352020-11-29پزشكي

کاسه صبر افراد دست سروتونین است


محققان موسسه تحصیلات تکمیلی علوم و فناوری اوکیناوا (Okinawa Institute of Science and Technology Graduate University) ژاپن در مطالعه اخیرشان نشان داده اند که صبر با توجه به سطح هورمون سروتونین ( serotonin) در مغز تعیین می شود و سطح این هورمون می تواند در واکنش فرد(صبوری .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از دیلی میل،محققان ژاپنی دریافتند که تحریک مصنوعی ترشح این هورمون در موش ها سبب می شود این جوندگان هنگام انجام آزمایش برای دریافت غذا در آزمایشات آزمایشگاهی صبورتر شوند.

علاوه بر این محققان دریافتند که دو ناحیه مختلف مغز مسئول ارزیابی جداگانه مزایای انتظار صبورانه برای پاداش هستند.

این یافته ها ممکن است به توسعه داروهای ضد افسردگی جدید که سطح سروتونین را در انسان تعدیل می کنند و مناطق خاصی از مغز را مورد هدف قرار می دهد، کمک کند.

کاتسوهیکو میازاکی (Katsuhiko Miyazaki) متخصص مغز و اعصاب این مطالعه با کمک همکارانش، موش های خاص اصلاح شده دارای نورون های حساس به نور را هنگام تحریک سروتونین آزاد می کنند، مورد بررسی قرار می دهند.

در مطالعه قبلی محققان موش ها را آموزش داده بودند تا یک وظیفه انتظار بنام فشار با بینی (nose poke) را انجام دهند و طی آن می بایست دهان خود را تا زمان تحویل مواد غذایی در داخل سوراخ نگه می داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاسه صبر افراد دست سروتونین است

کاسه صبر افراد دست سروتونین است