مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:302020-11-29اقتصادي

تدوین طرح 5 ساله تجهیز و نوسازی 180 هزار هکتار از شالیزار های شمال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا سرافرازی اعتبار مورد نیاز این طرح را دو هزار و 900 میلیارد تومان برای مدت پنج سال برآورد کرد و گفت: - مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی از تدوین طرح پنج ساله برای تجهیز و نوسازی 180 هزار هکتار شالیزار های استان های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا سرافرازی اعتبار مورد نیاز این طرح را دو هزار و 900 میلیارد تومان برای مدت پنج سال برآورد کرد و گفت: مطالعات این طرح آماده است و به محض تامین اعتبار از سوی دولت، تجهیز و نوسازی این اراضی در دو استان شمالی آغاز می شود.

سرافرازی درباره مزیت های اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزار های استان های گیلان و مازندران افزود: در صورت تامین اعتبار و اجرای این طرح، به طور متوسط 2400 متر مکعب آب در هر هکتار صرفه جویی می شود ضمن آنکه انتظار داریم متوسط تولید در شالیزار ها نیز از 3.

5 تن در هر هکتار به 4 تن در هکتار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تسطیح اساسی در این اراضی نیز انجام می گیرد و امکان دسترسی اراضی به جاده ها و کاشت و برداشت مکانیزه محصول تسهیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین طرح 5 ساله تجهیز و نوسازی 180 هزار هکتار از شالیزار های شمال

تدوین طرح 5 ساله تجهیز و نوسازی 180 هزار هکتار از شالیزار های شمال