مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 11:452020-11-29بين الملل

پروژه نفتی عظیم روسیه در قطب شمال


روسیه در حال گسترش یک پروژه نفتی بزرگ با هدف تقویت موقعیتش در قطب شمال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شرکت روسنفت روسیه در حال توسعه پروژه ای چند میلیارد دلاری به نام ووستوک اویل است که انتظار می رود حضور این کشور را در منطقه قطب شمال گسترش دهد و اقتصاد روسیه را تقویت کند.

ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت که این هفته با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، دیدار کرد، متعهد شد ووستوک اویل تا سال 2024 میلادی تا 30 میلیون تن نفت را از مسیر دریای شمال به بهره برداری برساند.

به گفته مدیرعامل روسنفت، پروژه یادشده در مجموع تولید، حمل ونقل و انتقال بیش از سالانه 50 میلیون تن نفت را در مرحله اولیه و تا 100 میلیون تن را در مرحله دوم تضمین می کند.

پوتین این پروژه را بسیار بزرگ و امیدوارکننده نامید و پیش از این گفته بود: این پروژه تولید ناخالص داخلی روسیه را به طور کلی افزایش می دهد و سبب افزایش حمل محموله ها در مسیر دریای شمال و البته تقویت موقعیت روسیه در قطب شمال می شود.

ووستوک اویل با هدف توسعه میدان های نفت و گاز و زیرساخت های انرژی در مناطق دورافتاده شمالی روسیه تعریف شده است، این طرح شامل ساخت خط لوله 770 کیلومتری، مجتمع بندری و دو فرودگاه است که سبب ایجاد ده ها هزار شغل جدید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه نفتی عظیم روسیه در قطب شمال

پروژه نفتی عظیم روسیه در قطب شمال