مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 11:352020-11-29سياسي

متن کامل طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها


خبرگزاری فارس، متن کامل طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  نمایندگان مجلس امروز با 232 رای موافق دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به تصویب رساندند.

متن کامل طرح به شرح زیر است: ماده 1- دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل 120 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد را تولید و در داخل کشور ذخیره کند و نیازمندیهای صلح آمیز صنایع کشور به اورانیوم با غنای بالای 20 درصد را به طور کامل و بدون تاخیر تامین کند.

ماده 2- در جهت تحقق ظرفیت یکصد و نود هزار سو غنی سازی، سازمان انرژی اتمی ایران، مکلف است پس از تصویب این قانون، ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی سازی شده با سطح عنای متناسب هر یک از مصارف صلح آمیز کشور، به میزان ماهانه حداقل 500 کیلوگرم افزایش دهد و نسبت به نگهداری و انباشت مواد غنی شده در کشور و مصرف معین حجم مذکور اورانیوم غنی سازی شده، اقدام کند.

ماده 3- برای تحقق هدف مندرج در ماده 2، سازمان انرژی اتمی مکلف است ظرف مدت 3 ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را با درجه غنای موردنیاز، با حداقل 1000 دستگاه ماشین IR-2m آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های 6-IR


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متن کامل طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

متن کامل طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها