مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 11:352020-11-29بين الملل

برنامه توقف عبور مهاجران از کانال مانش


دولت بریتانیا روز شنبه اعلام کرد با فرانسه برای دوبرابر کردن شمار گشت های دریایی در شمال فرانسه به منظور متوقف کردن قایق های مهاجران در کانال مانش به توافق رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، براساس این توافق، دولت فرانسه موظف می شود تا با دو برابر کردن شمار گشت های گارد ساحلی خود، حرکت مهاجران و پناهجویان غیرقانونی به سوی بریتانیا در قایق های کوچک را متوقف کند.

در ماه های گذشته هزاران نفر در قایق های شخصی کوچک -که عمدتا سرقت شده بودند-با عبور از دریای مانش خود را به سواحل بریتانیا رساندند.

در این میان غرق شدن قایق حامل یک خانواده ایرانی و مرگ 5 نفر از جمله سه کودک 6 و 9 ساله و پانزده ماهه این خانواده افکار عمومی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس پریتی پتل، وزیر کشور دولت محافظه کار بریتانیا اعلام کرد توافق جدید، بخشی از تلاش های دو طرف برای غیرممکن کردن قاچاق مهاجران با قایق های کوچک از طریق کانال مانش است.

بنابراین گزارش، ژرار درمنن، وزیر کشور فرانسه طرف دیگر این توافق بوده است.

شمار گسترده ای از پناهجویان از آفریقا و خاورمیانه، پس از رسیدن به فرانسه، به امید اسکان در بریتانیا به غرب فرانسه می روند و تلاش می کنند تا از راه های غیرقانونی مسیر مهاجرت خود را کامل نند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه توقف عبور مهاجران از کانال مانش

برنامه توقف عبور مهاجران از کانال مانش