مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 10:102020-11-29اقتصادي

آغاز مستندنگاری و پایش اطلاعات حریم درجه یک تخت جمشید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در جمع خبرنگاران در راستای اهمیت و ضرورت مستندنگاری و پایش آثار و محوطه های تاریخی گفت: مدیریت حفاظت کارآمد از منظر میراث جهانی تخت جمشید جز بر پایه حضور بانک اطلاعاتی کارآمد از اراضی و کاربری های موجود در حریم این اثر جهانی میسر نخواهد بود.

حمید فدایی، لازمه فراهم آمدن چنین بستری جهت مدیریت و پایش بهینه از حرایم موجود حضور نقشه دقیقی از محدوده است که بتوان لایه های مختلف اطلاعاتی را بر روی آن قرار داد.

وی افزود: به ویژه برای محدوده های اصلی همچون محور دروازه ملل به تخت جمشید که نیازمند بهینه سازی زیرساخت های گردشگری است حضور نقشه کاداستر برای پایش محدوده از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، ساماندهی اطلاعات حریم تخت جمشید را با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته کارشناسان این پایگاه در جهت ثبت در سامانه ملی کاداستر اداره ثبت اسناد و املاک دانست و در این باره گفت: در یک ساله گذشته ضمن اولویت گذاری تهیه نقشه های کاداستر جهت محدوده های نیازمند ساماندهی و طراحی دو محور اصلی میدان ملل به تخت جمشید و محدوده ارتباطی تخت جمشید به نقش رستم که از اهمیت گردشگری ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند طراحی زیرساخت های لازم می باشند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مستندنگاری و پایش اطلاعات حریم درجه یک تخت جمشید

آغاز مستندنگاری و پایش اطلاعات حریم درجه یک تخت جمشید