مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 10:102020-11-29سياسي

سیاست خاورمیانه ای بایدن و استراتژی ایران


ایران با توجه به سیاست های اعلامی ایالات متحده در سالهای اخیر که به طور کامل با سیاست اعمالی آن در تضاد است، دل خوش به اظهارات بایدن که صرفا جنبه تبلیغی دارد نکند.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس-یادداشت مهمان- محمدحسن دهقانی کارشناس مسائل استراتژیک: با توجه به اظهارات جو بایدن رییس جمهور  آمریکا در خصوص سیاست خاورمیانه ای ترامپ و همچنین تشریح سیاست خارجی خود ، بررسی پیش از موعد راهبردهای آن میتواند به سیاست گذاران  و برنامه ریزان کشور کمک شایانی کند .

در این راستا با بررسی نظر اندیشکده های امریکایی دراین خصوص به برداشت هایی میرسیم که در این نوشتار برخی از آنها را بیان و بررسی میکنیم .

سیاست خارجی ایالات متحده سالهاست که اهداف و منافع خود را با اهداف و منافع رزیم صهیونیستی گره زده ، در این راستا بوده که در دوران کنونی همه تلاش خود را برای تثبیت این رژیم ورشکسته درسطح منطقه انجام داده که در اخرین اقدام برقراری ارتباط کشورهای عرب با اسراییل را تحت عنوان توافق ابراهیم میتوان اشاره کرد .

توافق ابراهیم (آبراهام) محصول یک تغییر ساختاری آرام در ژئوپلیتیک خاورمیانه بود که منجر به همسو شدن منافع کشورهای خلیج فارس و اسراییل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست خاورمیانه ای بایدن و استراتژی ایران

سیاست خاورمیانه ای بایدن و استراتژی ایران