مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 09:252020-11-29بين الملل

سه گام اساسی برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل


هشت سال از عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر می گذرد اما هنوز تلاش های رهبری آن برای عضویت دائم در این سازمان بین المللی به نتیجه نرسیده است و به عقیده کارشناسان آنها باید چند گام اساسی دیگر برای تحقق این هدف بردارند.

- هشت سال از عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان "کشور ناظر" می گذرد اما هنوز تلاش های رهبری آن برای عضویت دائم در این سازمان بین المللی به نتیجه نرسیده است و به عقیده کارشناسان آنها باید چند گام اساسی دیگر برای تحقق این هدف بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه القدس العربی در گزارشی درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل نوشت، فلسطین در سال 2012 میلادی توانست با به دست آوردن اکثریت آرای اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، جایگاه خود را از موجودیت مستقل به دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل ارتقا دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل با برگزاری نشستی با 138 رای موافق، 9 رای مخالف و 41 رای ممتنع عضویت فلسطین در سازمان ملل را به عنوان دولت ناظر غیر عضو در این سازمان پذیرفت.

پذیرفته شدن فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر ، به فلسطینیها این امکان را داد که رژیم صهیونیستی را به دلیل سیاست شهرک سازی و نقض قطعنامه 2334 به دیوان لاهه بکشانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه گام اساسی برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل

سه گام اساسی برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل