مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 09:202020-11-29اجتماعي

آسیب صدای هیلتی های سنگ فرش آمادگاه به گنبد مدرسه چهارباغ


کارشناس میراث فرهنگی در استان اصفهان گفت: آلودگی صوتی ناشی از صدای هیلتی های مورد استفاده برای سنگ فرش کردن خیابان آمادگاه منجر به ایجاد آسیب به گنبد مدرسه چهارباغ شده است.

- شهرام امیری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاثیر آلاینده های جوی در اصفهان در خصوص تاثیر خشکسالی و فرونشست بر روی بناهای تاریخی اظهار داشت: باید توجه داشت که این پدیده همه اجزای شهر اصفهان را به دلیل دشتی بودن این منطقه تهدید می کند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که تنش های ایجاد شده ناشی از قطع و وصل شدن مکرر رودخانه زاینده رود به بناهای این شهر آسیب می زند.

این کارشناس میراث فرهنگی با بیان اینکه هدف نیاکان ما از بنا کردن شهر اصفهان در این منطقه دشت گونه بودن آن و وجود رودخانه زاینده رود بوده است، ابراز داشت: باید توجه داشت حیات در این منطقه تا نطنز بسته به آب زاینده رود است و از این رو قطع جریان دائمی زاینده رود همه موجودات این منطقه را آزار می دهد.

وی افزود: هر چند آبرسانی به کشاورزان از طریق کانال های آب انجام می شود اما باید توجه داشت که اغلب این کانال ها سیمانی است و بخش قابل توجهی از آب های زیرزمینی دشت اصفهان که تا منطقه برخوار ادامه می یابد از رودخانه زاینده رود تامین می شود و به همین دلیل تنش های ایجاد شده خطر فرونشست را تشدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب صدای هیلتی های سنگ فرش آمادگاه به گنبد مدرسه چهارباغ

آسیب صدای هیلتی های سنگ فرش آمادگاه به گنبد مدرسه چهارباغ