مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 08:152020-11-29اقتصادي

وضعیت رصد و پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک/ جمع آوری 401 لاشه


با شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک تا کنون 401 لاشه از پرندگان این تالاب به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا جمع آوری و معدوم شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، با شروع فصل سرما مهاجرت پرندگان از مناطق مختلف آغاز شده و همین امر احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را افزایش داده است.

استان مرکزی در سال 95 تجربه تلخی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را داشت که در آن بیش از 2400 لاشه پرنده از تالاب میقان اراک جمع آوری و دفن شد.

امسال با مشاهده شیوع این ویروس در کشورهای شمالی همسایه ایران، سازمان دامپزشکی و محیط زیست پایش ها در این زمینه را افزایش داده و هشدارهای لازم را صادر کرد و سه استان مرکزی، مازندران و اردبیل را به عنوان استان های درگیر این بیماری معرفی کرد.

با توجه به توصیه سازمان دامپزشکی و پایش مستمر محیط بانان در زمینه شیوع آنفلوآنزای پرندگان، اواخر آبان ماه امسال و با مشاهده چند لاشه مشکوک در تالاب میقان اراک، آزمایشات لازم در این زمینه انجام شده و دامپزشکی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب را تایید کرد.

  اما نگرانی جدی در مورد احتمال سرایت ویروس به طیور صنعتی و روستاها وجود داشته و از این رو پایش مستمر تالاب ها در سطح استان، روستاهای مجاور و واحد های مرغداری در دستور کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت رصد و پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک/ جمع آوری 401 لاشه

وضعیت رصد و پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک/ جمع آوری 401 لاشه