مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 08:102020-11-29پزشكي

تست کرونا از روز چندم ابتلا معتبر است؟


تست های تشخیصی کرونا اگر در نخستین روز بروز علایم ابتلا به کرونا انجام شود، 90 درصد خطا دارند.

- احمد نیازی متخصص بیماری های عفونی افزود: بیماری کرونا شدت زیادی گرفته است و افرادی که دچار علایمی مانند آبریزش بینی، تب و غیره می شوند و در چند روز اول مشکوک به این بیماری هستند، نباید تست کرونا را انجام دهند چون ضریب خطا 90 درصد است.

ایرنا نوشت؛ وی اظهار داشت: تست آنتی بادی ارزشی ندارد زیرا آنتی بادی ها در فرد مبتلا به کرونا دو یا سه روز بعد ظاهر می شوند.

نیازی ادامه داد: افرادی که مشکوک به کرونا هستند، باید روزهای اول بیماری خود را قرنطینه کرده و بعد از روز پنجم یا ششم، تست کرونا را انجام دهند و اصراری به انجام انواع تست نداشته باشند.

این پزشک تصریح کرد: از دست دادن حس بویایی و چشایی مهمترین تفاوت کرونا از سرماخوردگی و آنفلوآنزا است و افرادی که دچار آبریزش بینی، سردرد و تب می شوند مبنا را به ابتلا به کرونا قرار داده و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه را حتما در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: از زمان قرار گرفتن در معرض ویروس تا شروع علائم سه تا 14 روز طول می کشد، اگرچه علائم به طور معمول در طی چهار یا پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود و فرد آلوده 2 تا سه روز قبل از آغاز علائم تا زمان منفی شدن تست ممکن است به عنوان ناقل ویروس به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست کرونا از روز چندم ابتلا معتبر است؟

تست کرونا از روز چندم ابتلا معتبر است؟