مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 05:152020-11-29بين الملل

واردات غذایی ترکیه به عربستان رسما ممنوع شد


پس از ماهها بایکوت غیررسمی کالاهای ترکیه از سوی عربستان سعودی بر سر تنشهای سیاسی میان دو کشور، اتحادیه صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد واردات گوشت، تخم مرغ و سایر محصولات ترکیه از سوی عربستان سعودی رسما معلق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صادرکنندگان ترکیه از افزایش موانع تجاری در عربستان سعودی خبر داده بودند و بازرگانان عربستان سعودی خواستار ممنوعیت واردات کالاهای ترکیه در پی وخامت روابط میان دو کشور شده بودند.

روابط این دو کشور که برای نفوذ منطقه ای در رقابت بوده اند، دو سال قبل پس از این که ماموران سعودی جمال خاشقچی، خبرنگار سعودی برجسته منتقد ریاض را در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رساندند، دچار بحران عمیقی شد.

آنکارا اعلام کرده که ریاض منکر بایکوت غیررسمی کالاهای ترکیه شده است اما اتحادیه صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد از طریق وزارت بازرگانی این کشور مطلع شده که واردات برخی از کالاهای ترکیه به عربستان سعودی اوایل ماه جاری معلق شده است.

این اتحادیه در نامه ای به اعضایش که توسط رویترز مشاهده شده است، اعلام کرد واردات گوشت قرمز و گوشت سفید و محصولات مربوط به آنها، عسل و فرآورده های آن و همچنین شیر و محصولات آب از ترکیه به عربستان سعودی معلق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات غذایی ترکیه به عربستان رسما ممنوع شد

واردات غذایی ترکیه به عربستان رسما ممنوع شد