مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 05:052020-11-29سياسي

قراردادها در دوران کرونایی چه وضعیتی خواهند داشت؟


طبق قانون مدنی ایران، می توان کرونا را از مصادیق فورس‏ماژور یا قوه‎قاهره دانست.

زیرا کرونا غیرقابل پیش‏بینی، غیرقابل اجتناب و ناشی از یک حادثه یا علت خارجی است و به عبارتی، - طبق قانون مدنی ایران، می توان کرونا را از مصادیق فورس‏ماژور یا قوه‎قاهره دانست.

زیرا کرونا غیرقابل پیش‏بینی، غیرقابل اجتناب و ناشی از یک حادثه یا علت خارجی است و به عبارتی، هر سه شرط لازم برای فورس‏ماژور دانستن آن وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک یاسر خسروی، حقوقدان و مدرس دانشگاه معتقد است هرچند نمی توان نسخه ای واحد برای تمام قراردادها پیچید اما متأسفانه پاسخ این پرسش که آیا قراردادها کرونا می گیرند؟ مثبت است.

در واقع علی‎رغم یک سالگی ویروس منحوس کرونا که مصیبت آن بدون برگزاری مراسم سالگردی برای عزیزان هم‏نوع، دردی جهان‏شمول است، باید خاطرنشان کرد که بسیاری از قراردادها هم می توانند مبتلا به ویروس کرونا شوند و به نظر تأثیر کرونا در افراد و قراردادها مشترک و یکسان است.

به تعبیری دیگر، شاید بتوان گفت همان‎گونه که این ویروس در بعضی از افراد موجب مرگ شده و در بعضی دیگر حیات یا ممات شخص را معلق به بازگشت یا عدم بازگشت از حالت اغما و کما قرار می هد، در بعضی دیگر موجب تطویل دوران بهبودی شخص می شود؛ لذا متقابلا همین آثار کرونا در برخی قرارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادها در دوران کرونایی چه وضعیتی خواهند داشت؟

قراردادها در دوران کرونایی چه وضعیتی خواهند داشت؟