مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 05:002020-11-29اقتصادي

خطرحذف گله های مولد


قائم مقام نظام صنفی کشاورزی مشکل اصلی بازار نهاده های دامی را ناشی از سوءمدیریت دانست و گفت: تمام مشکلات ناشی از این است که دولت اراده کافی برای کنترل و نظارت بر توزیع نهاده ها ندارد.

- موسی رهنمایی، قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت نامناسب دامداران کشور گفت: تولیدکنندگان به شدت نگران و معترض هستند که در سال جهش تولید، شرایط به گونه ای رقم خورده که تولید آنها در حال نابودی است و این اتفاقات قطعاً واکنش هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یک دامداری با 300 رأس دام مولد روزانه به 4500 کیلوگرم غله نیاز دارد، افزود: متأسفانه موجودی این دامداری در حال حاضر کمتر از 10 هزار کیلوگرم است که تنها برای 2 روز دام ها کافی است.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: ذرتی که باید به قیمت کیلویی 1,700 تومان به دست دامدار برسد با قیمت 4,600 تومان توزیع می شود که دامدار توان خرید به این قیمت را ندارد.

رهنمایی مشکل اصلی بازار نهاده های دامی را ناشی از سو مدیریت خود دولت دانست و افزود: ردیابی چندین محموله بزرگ کار دشواری نیست که دولت نتواند این کار را انجام دهد.

تمام این مسائل بخاطر این است که مجموعه دولت اراده کافی برای کنترل و نظارت در توزیع این نهاده ها را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرحذف گله های مولد

خطرحذف گله های مولد