مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 04:202020-11-29اقتصادي

مقررات جدید نظام مهندسی؛ ساختمان های بالای 5 طبقه باید توسط مهندس احداث شود


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان گفت: برای افزایش کیفیت های فنی و مهندسی ساختمان های استان در سال جدید مقررشده است که ساختمان هایی که بیش از پنج طبقه دارند یا متراژ ساخت آنان بالا600 متر باشد توسط مهندس ساخته شوند و مالک زمین نمی تواند در حوزه ساخت دخالتی انجام دهد.

- سعید بارانی بیرانوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل سازمان نظام مهندسی این است که نقشه های این سازمان و شهرداری هنگام ساخت رعایت نمی شوند.

وی با بیان اینکه افراد متخلف با پرداخت یک جریمه که معمولا در ماده صد برای آن ها تعیین می شود قانون را دور می زنند، افزود: علت اصلی این موضوع مشکلات اقتصادی شهرداری بوده و این سازمان از این حوزه درآمد زیادی به دست می آورد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان کرد: برای افزایش کیفیت های فنی و مهندسی ساختمان های استان در سال جدید مقرر شده است ساختمان هایی که بیش از پنج طبقه دارند یا متراژ ساخت آنان بالا 600 متر باشد توسط مهندس ساخته شوند و مالک زمین نمی تواند در حوزه ساخت دخالتی انجام دهد.

  بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه میزان هزینه نظام مهندسی کمتر از پنج درصد از هزینه های تمام شده ساختمان است، تصریح کرد: اما اگر اصول مهندسی در ساختمان های استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقررات جدید نظام مهندسی؛ ساختمان های بالای 5 طبقه باید توسط مهندس احداث شود

مقررات جدید نظام مهندسی؛ ساختمان های بالای 5 طبقه باید توسط مهندس احداث شود