مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 20:352020-11-28اقتصادي

نگرانی از خشک شدن خلیج گرگان با ادامه پسروی آب خزر/ سامانه منسجمی باید شکل گیرد


مجری طرح بین المللی نوسانات دریای خزر گفت: نفوذ آب شور دریای خزر به تالاب میانکاله و خلیج گرگان سبب شد که زیستگاه های مختلفی که در حاشیه این خلیج قرار داشت از بین برود و به جای آن محیط تالابی که متاثر از نفوذ جریانات آبی دریای خزر است شکل بگیرد.

- همایون خوشروان امروز درباره اثر نوسانات سطح تراز آب دریای خزر بر روی تالاب میانکاله و خلیج گرگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از سال 1978 میلادی مقارن با سال 1357 دریای خزر پیشروی خود را آغاز کرد و سطح تراز آن 2.

5 متر بالاآمد و پس از آن یعنی سال 1995 که مقارن باسال 1374 شمسی تا حال حاضر حدود 1.

50 سانتی متر سطح تراز آب دریای خزر کاهش پیدا کرد.

*تاثیر نوسانات آب خزر بر خلیج گرگان و تالاب میانکاله  وی افزود: این نوساناتی که طی این دوره کوتاه زمانی برای دریای خزر اتفاق افتاد سبب شد که تاثیرات زیست محیطی مشخصی را بر روی خلیج گرگان و تالاب میانکاله اعمال کند.

  مجری طرح بین المللی نوسانات دریای خزر با بیان اینکه نفوذ آب شور دریای خزر در زمان پیشروی آب سبب شد ترکیب آب خلیج گرگان شورمز شود ، اضافه کرد: نفوذ آب شور دریای خزر به تالاب میانکاله و خلیج گرگان سبب شد که زیستگاه های مختلفی که در حاشیه این خلیج قرار داشت از بین رود و به جای آن محیط تالابی که متاثر از نفوذ جری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از خشک شدن خلیج گرگان با ادامه پسروی آب خزر/ سامانه منسجمی باید شکل گیرد

نگرانی از خشک شدن خلیج گرگان با ادامه پسروی آب خزر/ سامانه منسجمی باید شکل گیرد