مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 18:352020-11-28بين الملل

ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا به خلیج فارس بازمی گردد


ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز آمریکا که دو هفته پیش برای شرکت در رزمایشی در اقانوس هند از خلیج فارس خارج شده بود، بار دیگر مأموریت یافت تا با ناوگروه همراهش به این منطقه بازگردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ نیمیتز در اوایل ماه جاری میلادی در یک رزمایشی مشترک موسوم به مالابار به همراه کشتی های هند، ژاپن و استرالیا شرکت کرده بود.

پنتاگون روز جمعه 27 نوامبر (7 آذر) با انتشار بیانیه ای در زمینه گفت که دستور بازگشت نیمیتز به خلیج فارس به منظور پوشش هوایی و پشتیبانی دفاعی در صورت درگیری احتمالی در زمان اجرای دستور دونالد ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق و افغانستان صادر شده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: این اقدام تضمین می کند که ما توانایی کافی را برای پاسخگویی به هر گونه تهدید و بازدارندگی مخالفان برای اقدام علیه نیروها یمان در هنگام کاهش شمار آنها (در عراق و افغانستان) را در اختیار داریم.

با این حال ربکا ریباریچ، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت در حال حاضر هیچ تهدید به خصوصی متوجه ناو نیمیتز و ده ها هواپیمای موجود در آن که در راه بازگشت به خلیج فارس هستند، نیست.

نیمیتز پیش از ترور دانشمند ایرانی به راه افتاده است شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه گزارش داد که اقدام آمریکا در فرستادن ناو هواپیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا به خلیج فارس بازمی گردد

ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا به خلیج فارس بازمی گردد