مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 17:052020-11-28بين الملل

ارتش اتیوپی وارد مرکز منطقه «تیگرای» شد


نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور در ادامه جنگ با نیروهای منطقه نیمه خودمختار «تیگرای» در شمال اتیوپی، وارد مرکز این منطقه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش اتیوپی وارد مرکز منطقه نیمه خودمختار تیگرای در شمال این کشور شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک ، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد: نیروهای ارتش اتیوپی وارد شهر مکله مرکز منطقه تیگرای شدند .

در همین حال رییس ستاد کل ارتش اتیوپی در گفت وگو با شبکه الجزیره ادعا کرد که ارتش اتیوپی شهر مکله را به سیطره خود درآورده است.

ارتش اتیوپی، صبح امروز شنبه طی بیانیه ای اعلام کرده بود که مراکز استراتژیک در اطراف شهر مکله را تحت کنترل خود در آورده است و این ارتش به زودی به مکله حمله خواهد کرد، به ویژه که نیروهای ارتش، از چندین محور مکله را تحت محاصره خود در آورده اند.

در این بیانیه آمده است که در جریان پیشروی به سوی شهر مکله، ارتش اتیوپی کنترل شهرهای حوازین، النجاشی، أدیقیه، مای مسنو و وقرو را کاملا در دست گرفته است و نیروهای جبهه آزادی بخش تیگرای دیگر کنترلی بر این شهرها ندارند.

آبی احمد نخست وزیر اتیوپی، دیروز (جمعه) با فرستادگان صلح آفریقا در چارچوب تلاش های منطقه برای توقف جنگ در تیگرای و سوق دادن آدیس آبابا برای گفت وگو با جبهه آزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش اتیوپی وارد مرکز منطقه «تیگرای» شد

ارتش اتیوپی وارد مرکز منطقه «تیگرای» شد