مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 13:102020-11-28سياسي

گرامیداشت «هفته تحول خواهی حوزه های علمیه» در قم


مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی دیدار با مراجع تقلید و مدیر حوزه های علمیه و همچنین برگزاری وبینار سراسری را از جمله برنامه های هفته تحول خواهی حوزه های علمیه اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام علیرضا ذبیحی ظهر امروز در نشست رسانه ای یک دهه تلاش در مسیر گفتمان تحول و اجتهاد تمدنی با تبریک و تسلیت شهادت در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره و بیان کرد: حضرت آقا در آن دیدار به بیان ابعاد گسترده ای از ضرورت تحول در حوزه های علمیه پرداختند و باب جدیدی در این زمینه گشودند.

وی افزود: پس از آن بود که بحث های تحولی شیوه های اجتهاد در حوزه علمیه قم نُضج و مواردی مانند ضرورت حذف زوائد، اصلاح روش های موجود و همچنین تدوین برخی کتب و نرم افزارهای مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی سپس به عنوان برخی از این کتاب و نرم افزارها اشاره کرد و گفت: روش شناسی اجتهاد ، کلام فقاهتی ، نظام معرفتی فقاهت ، منطق تفسیر متن ، ادبیات دین ، زوائد اصول ، دامنه حجّیت عقل و بناهای عُقلایی ، نقل به معنا ، اعتبار احادیث شیعه ، فقه عزا و زیارت اهل بیت (ع) و لباس دین در کنار نرم افزار فقاهت بخشی از عنوان های تولید شده در راستای مسیر تحول خواهی در حوزه های علمیه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت «هفته تحول خواهی حوزه های علمیه» در قم

گرامیداشت «هفته تحول خواهی حوزه های علمیه» در قم