مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 13:002020-11-28سياسي

مصوبه مجلس به استقلال کانون وکلا و حقوق شهروندی خدشه وارد می کند


مصوبه مجلس که برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است به ضرر حقوق شهروندان بوده و به استقلال کانون های وکلا خدشه و ضربه سنگینی وارد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا سلیمانی عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی که با عنوان طرح اصلاح مواد یک و هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن مصوب و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است به استقلال کانون های وکلا در کشور خدشه و ضربه سنگینی وارد می کند.

وی با ابراز نگرانی از تصویب قوانین بدون مشورت گرفتن از نهادهای مربوط که قوانین در مورد آن ها وضع می شود، افزود: وضع قوانین بدون مشورت گرفتن از نهادهای مربوطه بسیار خطرناک است و آثار آن ها بعدها نمایان می شود؛ از شورای محترم نگهبان می خواهیم برای حفظ حقوق ملت زیر بار این مصوبه نرود.

رییس کانون وکلای گلستان توضیح داد: در بند م این اصلاحیه به موسسات، مراکز، نهادها و کانون های حرفه ای و تخصصی دولتی و غیردولتی به تشخیص هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اشاره شده است؛ هرچند در این بند به صراحت از کانون وکلا نام برده نشده اما این مقررات در صورت تایید از سوی شورای نگهبان مشمول کانون وکلا هم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مجلس به استقلال کانون وکلا و حقوق شهروندی خدشه وارد می کند

مصوبه مجلس به استقلال کانون وکلا و حقوق شهروندی خدشه وارد می کند