مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 13:002020-11-28بين الملل

تاپی و افغانستان محور گفت وگوی مقامات ترکمن و روسیه


معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در افغانستان به صورت ویدیو کنفرانس با یکدیگر دیدار و در مورد افغانستان گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، وپ خواجه ایف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان  با ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در افغانستان به صورت ویدیو کنفرانس با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار، طرفین در مورد حل و فصل مسائل افغانستان گفت وگو و تاکید کردند برای حل و فصل مسائل سیاسی و دیپلماتیک افغانستان هیچ راهی به جز مذاکره وجود ندارد.

همچنین در مورد کمک به مذاکرات بین الافغانی تبادل نظر کردند.

در این راستا، طرف ترکمن به اهمیت ابتکارات و پیشنهادات عشق آباد اشاره و برای میزبانی در دور جدید گفت وگوی بین الافغانی اعلام آمادگی کرد.

ضمن تعهد دولت ترکمنستان برای توسعه اقتصادی - اجتماعی کابل   اعلام شد عشق آباد برای ساخت امکانات اجتماعی در کشور همسایه به صورت بلاعوض آماده است.

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در جریان این گفت وگوها به اهمیت احداث خط لوله گاز تاپی، برق و خطوط ارتباطی در امتداد مسیر ترکمنستان - افغانستان - پاکستان و همچنین تعیین خطوط ریلی بین دو کشور اشاره داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاپی و افغانستان محور گفت وگوی مقامات ترکمن و روسیه

تاپی و افغانستان محور گفت وگوی مقامات ترکمن و روسیه