مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 12:302020-11-28بين الملل

وقتی صبر استراتژیک، چشم اسفندیار امنیت ملی ایران شده است


دشمن با فرض اینکه ایران به خاطرسیاست صبر هیچ کاری نخواهد کرد؛ ممکن است حتی طی هفته های آتی دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری هم بزند؛ بر همین مبنا باید محاسبات دشمن را به هم ریخت.

- از زمان خروج یکجانبه آمریکای ترامپ از برجام، ایران سیاست صبر استراتژیک را در پیش گرفت و برغم خروج آمریکا از برجام همچنان به تعهدات برجامی خود پابرجا ماند و بعد از 1 سال انتظار به تلافی اقدامات خصمانه آمریکا، در نهایت در بخش هایی از تعهدات هسته ای برجامی به صورت پلکانی عقبگرد صورت داد.

از نظر بسیاری از تحلیلگران خارجی و داخلی این سیاست صبر بر این پیش فرض استوار بوده که ایران همچنان بتواند حمایت سیاسی اتحادیه اروپا را داشته باشد و ضمن تشدید انزوای جهانی آمریکای ترامپ، منتظر بماند تا دولت تک دوره ای او تمام شود تا دولت دموکرات بعدی آمریکا به برجام بازگردد.

این سناریو اکنون محقق شده و کمتر از 2 ماه دیگر ترامپ و دارودسته اش از کاخ سفید بیرون خواهند رفت و دموکرات ها با شعار احیای برجام سر کار خواهند آمد.

سیاست نه جنگ نه مذاکره طی 3 سال گذشته شعار و نمای عمومی این تاکتیک جمهوری اسلامی بوده است؛ اما پرواضح است که زیر پوست این سیاست فرض تک دوره ای بودن دولت ترامپ نیز نهفته بوده است؛ هر چند به زبان نمی آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی صبر استراتژیک، چشم اسفندیار امنیت ملی ایران شده است

وقتی صبر استراتژیک، چشم اسفندیار امنیت ملی ایران شده است