مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 11:202020-11-28اجتماعي

پایش آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش های اخیر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از پایش بناهای تاریخی و انجام اقدام های حفاظتی در پی بارندگی شدید چند روز اخیر خبر داد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از پایش بناهای تاریخی و انجام اقدام های حفاظتی در پی بارندگی شدید چند روز اخیر خبر داد.

مجید صفایی با بیان اینکه این اقدام در برخی شهرستان های استان صورت گرفته است، افزود: به دنبال بارندگی شدید روزهای اخیر اقدام های حفاظتی لازم، چون ایجاد پوشش پلاستیکی و نصب ورق درنقاط آسیب پذیر برخی بناهای تاریخی استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: بیشترین اقدامات حفاظتی در کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت، قلعه تاریخی چرام، پل تاریخی پاتاوه با توجه اینکه در حال مرمت هستند صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صیانت و نگهداری از بناهای تاریخی و جلوگیری از تخریب آن ها از اولویت های مهم این اداره کل در سال 99 است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2500 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که از این تعداد 770 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش های اخیر

پایش آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش های اخیر