مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 10:502020-11-28سياسي

درباره فوت عزیزان به کودکان دروغ نگویید


یک مشاور درباره نحوه سپری شدن دوران سوگ در کودکان، با توجه به شرایط پاندمی کووید 19 که ممکن است کودکان با از دادن عزیزی مواجه شوند، گفت: هنگام فوت عزیزی لازم است والدین و یا اطرافیان کودک با بیانی صادقانه و با صراحت در گفتار و متناسب با سن و رشد شناختی و زبانی کودک فوت آن عزیز را برای کودک توضیح دهند و از جملات عینی و واقعی استفاده کنند تا با توجه به ظرفیت کودک حقیقت را به او بگویند و کودک را فریب ندهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم فولادی با تاکید بر لزوم بیان صادقانه فوت عزیزی برای کودک، متناسب با سن و رشد شناختی و زبانی او اظهار کرد: برخی معتقدند نباید در چنین مواقعی به سوالات کودک پاسخ داد چراکه در روحیه کودک اثر مخرب بر جای می گذارد در حالی که باید متناسب با سن کودک اطلاعات لازم را در اختیارش گذاشت.

به ویژه در مواردی که عزیز از دست رفته والد کودک بوده است به دلیل کاهش عزت نفس کودک لازم است اطرافیان با کمک گرفتن از روانشناسان و مشاوران و یا محیط حمایتگر دیگری به کودک در سوگ والد خود کمک کنند.

از استعاره های غیرواقع بینانه برای کودک استفاده نکنید وی معتقد است که هنگام فوت یک عزیز باید صادقانه و واقع بینانه به کودک توضیح دهیم که فرد فوت شده دیگر باز نمی گردد و از به کار بردن جملات و اصطلاحاتی نظیر به خواب رفته است ، مسافرت رفته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره فوت عزیزان به کودکان دروغ نگویید

درباره فوت عزیزان به کودکان دروغ نگویید