مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 10:352020-11-28بين الملل

آزمایش چتر نجات مریخ نورد روزالیند فرانکلین با موفقیت انجام شد


چترهای نجات عظیم 115 فوتی(35 متری) که قرار است در سال 2023 مریخ نورد ساخت انگلیس موسوم به مریخ نورد اگزومارس روزالیند فرانکلین (Rosalind Franklin ExoMars) را بر روی سطح سیاره مریخ بنشاند اخیرا در صحرای اورگن مورد آزمایش قرار گرفت و آزمایشات نیز موفقیت آمیز بود.

- آزمایش چتر نجات مریخ نورد "روزالیند فرانکلین" با موفقیت انجام شد چترهای نجات عظیم 115 فوتی(35 متری) که قرار است در سال 2023 مریخ نورد ساخت انگلیس موسوم به "مریخ نورد اگزومارس روزالیند فرانکلین"(Rosalind Franklin ExoMars) را بر روی سطح سیاره مریخ بنشاند اخیرا در صحرای اورگن مورد آزمایش قرار گرفت و آزمایشات نیز موفقیت آمیز بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، مریخ نورد روزالیند فرانکلین ساخت انگلیس پس از موفقیت آزمایش چترهای نجات در صحرای اورگن، یک قدم به فرود در سطح سیاره سرخ نزدیک تر شده است.

از یک جفت چتر نجات که قطر هر کدام 115 فوت است برای کاهش سرعت این مریخ نورد در هنگام فرود در سیاره سرخ در سال 2023 استفاده خواهد شد.

به گفته محققان این ماموریت آزمایش انجام شده یک آزمایش فرود چترهای نجات از ارتفاع زیاد در مقیاس کامل بود که در آن چترهای نجات می بایست از فاصله 18 مایل بالاتر از صحرای اورگن به پایین فرود می آمدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش چتر نجات مریخ نورد روزالیند فرانکلین با موفقیت انجام شد

آزمایش چتر نجات مریخ نورد روزالیند فرانکلین با موفقیت انجام شد