مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 10:052020-11-28سياسي

40 سالگی حماسه بزرگ «مروارید»


«می توان از نحوه عملکرد نیروهای مسلح، از جمله نیروی دریایی ارتش بهره برد و تجربیاتش در بی اثر کردن تحریم ها را که به فرموده رهبر انقلاب راه «خوش عاقبت» در این مسیر است به کار برد و عملا تحریم های اقتصادی را خنثی کرد.

- می توان از نحوه عملکرد نیروهای مسلح، از جمله نیروی دریایی ارتش بهره برد و تجربیاتش در بی اثر کردن تحریم ها را که به فرموده رهبر انقلاب راه خوش عاقبت در این مسیر است به کار برد و عملا تحریم های اقتصادی را خنثی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر دریادار حبیب الله سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی در روزنامه خراسان نوشت: دیروز هفتم آذر، چهلمین سالگرد عملیات غرورآفرین مروارید در سال 1359 بود؛ عملیاتی که با ایثار دریادلان نیروی دریایی ارتش، تنها 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی، طومار نیروی دریایی عراق را برای هشت سال آینده در هم پیچید و با انهدام سکوهای نفتی الامیه و البکر نه تنها بنادر عراق تا انتهای جنگ در محاصره ایران قرار گرفت بلکه تا سال ها پس از جنگ هم نتوانست از خلیج فارس نفت صادر کند.

این مهم در حالی بود که ایران با مجاهدت نیروی دریایی و اسکورت 10 هزار کشتی و نفتکش، هیچگاه با توقف صادرات نفت و واردات کالاهای خود در طول جنگ مواجه نشد و اجازه نداد علاوه بر جنگ نظامی، جنگ اقتصادی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 سالگی حماسه بزرگ «مروارید»

40 سالگی حماسه بزرگ «مروارید»