مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 09:302020-11-28اقتصادي

هشدار «دبیر انجمن جوجه یک روزه» نسبت به کمبود گوشت در کشور


به طور کلی کمبود نهاده ها که به دلیل کندی در تخصیص به موقع و مشکلات انتقال ارز ایجاد شده، بر همه بخشهای تولید اثر جدی گذاشته است؛ به طوری که چون نهاده به موقع و به اندازه کافی به دست پرورش دهندگان مرغ گوشتی نمی رسد، انگیزه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی کاهش پیدا کرده است و عمدتا جوجه های یکروزه در جوجه کشی بدون مشتری مانده یا با قیمت پایین فروخته می شود.

به هشدارها توجهی نمی شود دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه واحدهای تولید جوجه یکروزه از هشت ماه پیش در حاشیه ضرر هستند، گفت: واقعیت این است که گله های مولد دچار آسیب جدی شده اند و اگر زودتر فکری به حال تولید کنندگان جوجه یکروزه به عنوان پایه و حلقه اصلی تولید مرغ نشود، در آینده نزدیک دچار کمبود جوجه و به تبع آن با کمبود گوشت مرغ مواجه خواهیم شد.

همچنین در ماههای قبل وقتی جوجه یکروزه به قیمت 500 تومان فروخته شد، به دستگاه های متولی در کارگروه تنظیم بازار هشدارهایی داده شد و مکاتباتی نیز صورت گرفت، اما متاسفانه توجهی به این مکاتبات نشد.

وی یکی از عوامل تاًثیرگذار در گرانی گوشت مرغ در روزهای اخیر را بی توجهی برخی از دستگاه های کارگروه تنظیم بازار به مشکلات صنعت پرورش مرغ مادر دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار «دبیر انجمن جوجه یک روزه» نسبت به کمبود گوشت در کشور

هشدار «دبیر انجمن جوجه یک روزه» نسبت به کمبود گوشت در کشور